Styrelse

Vad gör styrelsen?

Verksamheten i föreningen leds av en styrelse vars uppgift är att förvalta föreningens tillgångar (i första hand fastigheterna) och skulder (t.ex. genom att binda föreningens lån) åt föreningens medlemmar. Det är föreningens styrelse som fattar alla beslut avseende föreningens skötsel. Den bestämmer vem som skall ansvara för löpande skötseluppgifter som till exempel trädgårdsarbeten, sophämtning etc. samt vilka reparationer, vilket planerat underhåll samt vilka standardhöjande åtgärder som skall utföras.

Styrelsen ansvarar även för föreningens ekonomi vilket innebär att den har att tillse att de avgifter som medlemmarna betalar räcker till föreningens alla utgifter (dvs. kostnader för föreningens skötsel, underhåll samt kapitalkostnader som bankräntor etc).

Vem är Nabo?

Styrelsen kan delegera olika åtgärder till anställd personal, eller då det gäller t ex teknisk eller ekonomisk förvaltning, till en särskild förvaltare. Nabo är från januari 2024 vår ekonomiska förvaltare och hjälper styrelsen med ekonomiska frågor.

Vilka är med i styrelsen?

Brf Astrakangatans styrelse väljs av medlemmarna i samband med föreningens årsstämma, som genomförs i maj varje år. För verksamhetsåret 2023/24, består styrelsen av följande personer:

Susanne Lindquist Ledamot/Ordförande Astrakangatan 110E
Magdalena Hillström Ledamot Astrakangatan 110A
Sara Lewander Ledamot Astrakangatan 110D
Jörgen Göransson Ledamot Astrakangatan 110E
Salih Tümer Suppleant Astrakangatan 110C

Kontakt:

Styrelsen nås via e-post: brfastrakangatan@gmail.com